1.Please read this post beforehand, if you haven't yet :
http://israeltruthtimes.blogspot.com/2011/07/comprehensive-and-explanation-of-rav.html
2.Amos Biderman surrounded by his antisemitic cartoons
Photo Tess Scheflan
Now THAT's incitement
This is a blood libel against our people: see how settlers are portrayed as violent, raging maniacs. Al Ahram couldn't have done it better.... but no, this is the work of a so-called Jew, one antisemitic Jew, published in - commissioned by - the Israeli newspaper Haaretz, the embodiment of anti-religious and anti-settler fury in Israel. Now compare this horrible caricature with the reality of the religious settler public, which you can see on the last video of this post, the demonstration of rabbis: notice the sweet faces of the boys, admire the holy people there: where is the violent rage? Where is the horrible rictus? Lies, lies, lies, this is what Amos Biderman and his ilk are spreading. Time to take them to task for their libels
©Haaretz Cartoon by Amos Biderman - July 1, 2011
Hmmm... it seems he got his inspiration RIGHT HERE, - or should we say he plagiarized? - DER STUERMER
Haaretz just as guilty: published the cartoon, paid for it
What else has this Rasha - this evil one - been up to
When he and his hevrah are the target, he is backing off - he realizes we are dealing with antisemitism, pure and simple; yet he has no qualms using the same methods against Jews of Judea and Samaria, and against rabbis. As I said, a Rasha. A Rasha Gamur? I leave it up to the rabbis to decide
NB: Switzerland froze funds to an Arab NGO named BADIL, after it awarded a prize to an anti-Semitic cartoon that was posted on its website - hmmm, see any parallels here? Maybe it is time to involve the Swiss in this matter too: at least they recognize antisemitism when they see it, and know what to do about it. Money talks
3
.Professor Hillel Weiss's response to the Torat Hamelech affair
הלל ויס
חטיפת הרב דוב ליאור לשם חקירונת , שתכליתה השפלתו והשפלת היהודים אזרחי יהודה ושומרון,יושבי ירושלים וחברון ותומכיהם כדי להוכיח מי כאן בעל הבית אכן מחייבת תשובה באותו המישור. אכן, מי הוא כאן בעל הבית! בוודאי לא ממשלת ישראל שהרי הכריזה על הסתלקותה מבעלותה כשהיא מחזיקה בינתיים בחבלי לב הארץ ב"תפיסה לוחמתית" למרות הצהרתו הפתטית של נתניהו שאין אנו כובשים זרים בארצנו
שהפכה לנלעגת לנוכח המשך הרס בתי ישראל, משל שלטון ערב כאן ולא שלטון ישראל. אצלו כרגיל רטוריקה לחוד ומעשים לחוד.
האם גם אצלנו?
בינתיים הרדיפה השלטונית הטיפוסית, שאולי הסתכמה במכה קטנה מתחת לכנף, אם פיטורי הרשע שי ניצן יעמדו בעינם, היא חלק מהמסכת הרודפנית של עמי הארצות נגד תלמידי החכמים. עמי הארצות יכולים להיות אנשים בכל תפקיד בכיר, מנשיא ועד אחרון אנשי היס"מ. כולם ראשי סנהדראות, ראשי בני ישראל כמו בעדת קורח. אליטות משפטיות, פוליטיות, צבאיות ותקשורתיות ואף רבניות אורתודוכסיות למינן, המספקות שירותים הלכתיים ואידיאולוגיים כביכול לעדת הנבלים, במקום שאיש אינו שואל אותם, אלא אם כן גם הם הפכו לחלק ממסכת ההדברה של העם היהודי.
לנשוך כחמור הקדמוני זו מקצת תאוותם של 'עמי הארצות' כך העיד רבי עקיבא שהלכה כמותו גם מהתקופה שהוא עצמו היה עם הארץ. 'תקשורת נשכנית' – זהו תואר שבו התקשורת מחניפה לעצמה. אבל למניע האנטישמי יש תוצאות חמורות בהרבה מפני שהרב דוב ליאור ותלמידי החכמים עצמם שמו עצמם מרצון כאסקופה הנדרסת בפני מטילי הגללים שבצילם הם יושבים ומגלליהם הם מתפרנסים.
כידוע ה'ממלכתיים' למינם פיתחו "אידיאולוגיה" או נצמדו לאידיאולוגיה שהמדינה היא מעל הכל, על אף שזו מדינה הבועטת בכסא ה' ושהפכה גם באשמתם לסיפור כיסוי לגולם שקם על יוצרו.
הכניעה לטרור דמתקרייא 'דמוקרטי' מעידה כאילו סגולת ישראל ובחירתו בידי אלוקי ישראל נדחים בפני השלטון הקובע באמצעות בתי המשפט שכל עניין יהודי שאינו מתאים לסדר יומו המבולל הוא עניין גזעני, ושבידו לקבוע כביכול מעצם בחירתו המוּטית בידי כלל האספסוף, לרבות החלק הזר, ובידי החלק שעניינו לעקור מישראל תורה ומצוות, שאף הוא זר על אף שהוא יהודי כהלכה, שנולד לאם יהודיה, ולראות בציבורים הללו חלק מבעלי זכות הבחירה הלגיטימית בתוך עם ישראל בענייני המלכות שנקראים בינתיים בדלות האופק עיניני המדינה.
תאוות ההשפלה המזוכיסטית היא לכבד את השלטון מפני שהוא שלטון. מה שנקרא 'דינא דמלכותא' ואין לך גלות גדולה מזו. תפילת "הנותן תשועה למלכים" עדיין הדהדה בליבו ובמוחו של יהודי בגולה שהיה אמון על אמירת תהלים אך המשכו של המזמור הוא ידע גם ידע: 'אשר ימינם ימין שקר ופיהם דיבר שווא'. ואילו כאן שרידי הקמים עדיין ב'תפילה לשלום המדינה' על מה הם מעידים. שהללו החליפו צורה ביוצרה.
אמנם הרב דוב ליאור הוא ניצול שואה ולפיכך הוא יודע להעריך ערכה של מדינה יהודית בארץ ישראל ומוכן לסבול כמעט כל עלבון, אבל כל זאת כל עוד הציבור כולו אינו נפגע. שמצבים המחייבים מסירות נפש אינם מטוייחים, שציבור כאומה לא מחל על כבודו מפני שכבודו אינו מחול גם אם יעז למחול.
בימי רבין קמה הדרישה השלטונית לפנות את חברון לאחר פרשת גולדשטיין הי"ד ורק שינוס המותניים של הרב גורן, של הרב נריה והרב ישראלי - כולם זכר צדיקים לברכה, ורבנים נוספים, בתוספת אהבת העם היהודי לחברון, ביטלה את הגזירה ההיא אבל לא ביטלה את יכולתו של נתניהו להעניק כמעט את כל העיר לערבים ולהפוך את היהודים למצורעים תחת נהלים מיוחדים. להתנגד לכך כבר לא היה כוח ולא רצון כי התנגדות כזאת ,כך מפחידים אותנו כל השנים, הייתה מוליכה למלחמת אחים והרי כידוע מלחמת אחים אסורה. "ייהרג ובל יעבור" ולא תהיה מלחמת אחים כך משדרים הללו שכל הלגיטמציה שלהם היא מקבלתם כשווים בידי המדינה. זו ההלכה שפסק בגין לאחר שירו בו ובחבריו אבל כדי למנוע מלחמת אחים, בגין התאבד למעשה. התאבד פוליטית ונפשית ושילם בחייו ובחיי עמו. מחל על כבוד הציבור ומה שקרה הוא כהתאבדות הציבור.
אכן ה' קיבץ את צאן ההרֵגה, עמו בקיבוץ גלויות מגיא ההרגה כאשר הבטיח. אבל האם הרועים הרעים השוברים את הצאן הם גזרה אלוקית, וניסיון הכניעה הוא הניסיון שיש לעמוד בו כדי לא לשמוט את המטה בו הרועים הרעים מרוצצים את הצאן, או שיש דרכים ויש חובת ציבור להקים לו הנהגה שאינה שוברת אותו ומסלקת אותו מביתו!
לשם כך יש להציב את מושג הדמוקרטיה במקומו הנכון הבא במקום התעמולה המשולמת על ידי תומכי הקרן החדשה לישראל הנתמכת בערלון [מילון] היווני ובגלגוליו הנחזים לנבוע מתוך הרעיון המדומיין של 'חופש שיוויון ואחווה' שהוא המסווה לפאשיזם הדמוקרטי "לא אל לא מלך לא גיבור" ואינו אלא מסכת של הנצחת ייצר השלטון באמצעות בערות ההמון.
הסמכות במשפט היהודי נתונה לאלו שמייצגים את המשפט היהודי עלל פי ההלכה . משפט עתיר ניסיון בענייני המדינה,משפט נאור שתרם יותר מכל למגילת זכויות האדם ולהוגנות של המשפט הבינלאומי הגם שישב בגלות רוב זמנו והיה עד ומפתח של ניהול החיים היהודיים בכל תקופות קיומו של העם, ממצרים וכמעט עד הנה. פרט להתנהלותו בתקופת מדינת ישראל המתחדשת. שם כפי שקראנו לאחרונה מה שכולנו ידענו . זהו המקום שבו גורש המשפט היהודי בבושת פנים. הרי לשם כך כביכול הוקם כסא ה'.
מדינת ישראל יכולה להתבסס על סמכות 'מלך ישראל' המואצלת לו מגורמים משולבים כמו טובי העיר וטובי החכמים אך לעולם הוא המלך נזקק להסכמת הציבור האמור להיות ציבור הנתינים שלו. מכל מקום סמכותו חייבת להיות מוכרת על ידי חוקי התורה, שאם לא כן נופל פגם מהותי בסמכותו כפסוק בהושע: "המליכו ולא ממני".
פרשת הספר "תורת המלך" השנויה במחלוקת יש לה טעם ותיקון רק אם תהפוך למשפט המלך או למשפט המלוכה הציבורי המוכר ובתנאי שתידון כדין בבית הדין של 'כלל ישראל', וזה יכול להיעשות רק אם נתנו בישראל בארץ ישראל ובמדינתו הכשרה המייצגת את כלל ישראל שופטים ושוטרים כשרים בכל שערינו למען נחייה ונירש את הארץ.
כל זמן שכל גדול - מתנגד או חסיד - הוא הרב הבלעדי בעיני עצמו ובעיני קהל חסידיו הוא פועל בהעדר סמכות בארץ ישראל ובניגוד להלכה- אין דין ואין דיין. כי בשיטה של תורה חייב להיות בית דין מוכר בתוך שיטה שיש בה "וקמת ועלית" כדי שיתקיים בו ורק בו הכלל הדמוקרטי "אחרי רבות להטות ולא תהיה אחרי רבים לרעות". כל זמן שכלל זה אינו חל, אין מלכות אלא מינות. אין מדינה יהודית אלא חזות של יישות תחליפית המתחזה למדינה יהודית בארץ ישראל.
מחובת הרב יצחק גינצבורג לא לדאוג רק לסביבה הקרובה אליו והמקבלת מרותו, וכן מחובת הרב ליאור ומחובת כל רב בישראל לא לנום ולא לישון עד שסדר הדין האזרחי והפלילי, המדיני והמעמד האישי בכל עניין ועניין יעמוד על תילו. וכל זמן שכל נשמתם אינה בעניין, אל יתפלאו לאן עוד יגררו אותם ואת כל העם כולו ואת התבל כולה אם לא יעמדו על המשמר. זכרו מה אמר יתרו למשה: נבול תיבול. ולכן אין די במחוות התלמידים בהפגנות ובעצרות אלא לחבוט את רבותיהם כדי שיתייצבו במערכה שיש בה גיבוי ציבורי באמצעות קבלת העקרון "ועשית ככל אשר יורוך". יש להתקשר איש לרעהו ולקבוע את הכללים ואת התוכניות שעל פי הם ייכון משפט בישראל.
מלך במשפט יעמיד ארץ. כעת אין ארץ כי אין משפט ואין מלכות המשרתת את עם ישראל אלא את הדמוקטטורה האספסופית בלבד.
במגרון אנו כמַים הניגרים במורד. הגיע הזמן לנער במגרה ובמלמד הבקר כל הקמים עלינו ולמגר כל צר ואויב. ולהעמיד במשפט ארץ. ציון במשפט תיפדה ושביה בצדקה.
4And the outrage continues
...Police Question Rabbi Yosef after Morning Prayers
Tammuz 1, 5771, 03 July 11 07:43
by Tzvi Ben Gedalyahu(Israelnationalnews.com) Police stopped Rabbi Yaakov Yosef after morning prayers Sunday and took him into custody for questioning concerning his "haskama" (customary letters of approbation from other Torah scholars at start of religious works, attesting to a book's halakhic coherence and often simply due to respect for the rabbinic writer) for the controversial book “Torah HaMelech.”
He was released a short time later.
Police were careful to say that he was not “arrested,” but the police action is bound to cause a storm of protests, similar or even louder than those following the questioning of Rabbi Dov Lior last week. Calls are already out for yeshiva students to gather and tires have been burned on Jerusalem streets.
The Rabbi's brother was with him at the site of Shimon Hatzaddik's grave in Jerusalem for Rosh Chodesh (first day of the new month of Tammuz) prayers, when, the brother told Israel's Radio Kol Chai, police "literally kidnapped him".
Both rabbis have refused to submit to a police summons that they appear for questioning and have explained that it is not the business of the police to question Jewish law. Rabbi Yosef is the son of revered Rabbi Ovadia Yosef, former Chief Sephardi rabbi and the spiritual leader of the Shas hareidi religious party.
They are suspected of inciting or aiding incitement by supporting the book that concerns Jewish law on the question of the priority of Jewish soldiers' lives versus killing of enemy civilians in time of war.
Rabbinic approval of a book on Jewish law or thought is standard operating procedure in the Torah publishing world and does not necessarily mean agreement with its contents.
Retired High Court Justice Yaakov Turkel said last week that the rabbinic approval is not significant and is not grounds for suspicion of: “incitement.” He also said that the police acted “unwisely” by grabbing Rabbi Lior from his car as he was driving from Kiryat-Arba-Hevron to Jerusalem, instead of questioning him at his home.
Haggai Segal and Uri Elitzur of the Hebrew Makor Rishon newspaper this weekend listed incitement to kill settlers on the part of well-known Israelis such as Professor Sternhal (who later received the Israel prize) and poet Natan Zach, none of which evoked any interest by the police.
However, the police repeated the same procedure early Sunday morning, stopping Rabbi Yosef’s car after he finished praying at Shimon HaTzadik in Jerusalem. One of sons said he does not know where police took him for questioning
He was released a short time later.
Police were careful to say that he was not “arrested,” but the police action is bound to cause a storm of protests, similar or even louder than those following the questioning of Rabbi Dov Lior last week. Calls are already out for yeshiva students to gather and tires have been burned on Jerusalem streets.
The Rabbi's brother was with him at the site of Shimon Hatzaddik's grave in Jerusalem for Rosh Chodesh (first day of the new month of Tammuz) prayers, when, the brother told Israel's Radio Kol Chai, police "literally kidnapped him".
Both rabbis have refused to submit to a police summons that they appear for questioning and have explained that it is not the business of the police to question Jewish law. Rabbi Yosef is the son of revered Rabbi Ovadia Yosef, former Chief Sephardi rabbi and the spiritual leader of the Shas hareidi religious party.
They are suspected of inciting or aiding incitement by supporting the book that concerns Jewish law on the question of the priority of Jewish soldiers' lives versus killing of enemy civilians in time of war.
Rabbinic approval of a book on Jewish law or thought is standard operating procedure in the Torah publishing world and does not necessarily mean agreement with its contents.
Retired High Court Justice Yaakov Turkel said last week that the rabbinic approval is not significant and is not grounds for suspicion of: “incitement.” He also said that the police acted “unwisely” by grabbing Rabbi Lior from his car as he was driving from Kiryat-Arba-Hevron to Jerusalem, instead of questioning him at his home.
Haggai Segal and Uri Elitzur of the Hebrew Makor Rishon newspaper this weekend listed incitement to kill settlers on the part of well-known Israelis such as Professor Sternhal (who later received the Israel prize) and poet Natan Zach, none of which evoked any interest by the police.
However, the police repeated the same procedure early Sunday morning, stopping Rabbi Yosef’s car after he finished praying at Shimon HaTzadik in Jerusalem. One of sons said he does not know where police took him for questioning
.
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/145367 The national religious public was up in arms last week after police questioned Rabbi Lior , and they have noted that neither the police nor government prosecutor have initiated incitement charges against Ben Gurion University Eyal Nir, who publicly stated nationalists marching in new Jewish neighborhoods in Arab-dominated parts of Jerusalem should have their “necks broken
Israelnationalnews.com) Commenting on the arrest of Rabbi Yaakov Yosef Sunday, Prime Minister Binyamin Netanyahu reiterated comments he made last week after the arrest of Rabbi Dov Lior. “Israel is a state of laws, and no one is above the law. I demand that all citizens observe the law.”
Speaking on Israel Radio, Amram Yosef, son of Rabbi Yaakov Yosef, said that dragging rabbis in for questioning on theoretical religious discussions was ridiculous and unfair, especially considering that leftists who make harsh anti-religious comments are exempt from investigations. Yosef was referring to, among others, controversial political science Professor Ze'ev Sternhell, who has said that it is legitimate for Arabs and the Israeli military to use force against Jewish residents of Judea and Samaria
Speaking on Israel Radio, Amram Yosef, son of Rabbi Yaakov Yosef, said that dragging rabbis in for questioning on theoretical religious discussions was ridiculous and unfair, especially considering that leftists who make harsh anti-religious comments are exempt from investigations. Yosef was referring to, among others, controversial political science Professor Ze'ev Sternhell, who has said that it is legitimate for Arabs and the Israeli military to use force against Jewish residents of Judea and Samaria
Ketzaleh: Show Support for R. Yosef
Tammuz 1, 5771, 03 July 11 08:59
(Israelnationalnews.com) National Union chairman MK Ya'akov Katz (Ketzaleh) called on supporters of Rabbi Yosef to gather around his house “and express their appreciation of a great Torah sage, of course observing the law. We await the day that we will be the majority in this country, and we will pass laws that will investigate all those who from the cliques of the courts and prosecution who placed such a yoke on the necks of the Jewish people.
The Netanyahu government is losing all legitimacy over its arrest of two great Torah sages. These are crimes that the Jewish people will never forgive, Ketzaleh said
5Kiddush Hashem
The Netanyahu government is losing all legitimacy over its arrest of two great Torah sages. These are crimes that the Jewish people will never forgive, Ketzaleh said
5Kiddush Hashem
No comments:
Post a Comment